Klik hier om ‘6 weetjes over wonen op grote hoogte’ te lezen

23 thoughts on “Klik hier om ‘6 weetjes over wonen op grote hoogte’ te lezen

    • Inmiddels ben ik compleet aan de hoogte gewend en zal ik nu inderdaad in Europa veel meer uithoudingsvermogen hebben 😉 Ja dat koken haha, daarom kook ik elke avond een ei voor mijn ontbijt, want in de ochtend is daar geen tijd voor haha

      Like

  1. Ik zeg: ideale vakantiebestemming! Muggen vinden mij normaal gesproken heel lekker. Misschien heb ik daar in Bogotá geen last van!!!

    Liked by 1 persoon

    • Haha bedankt! Ja klopt voor de liefde 🙂 Is ook leuk om hier te wonen hoor. Als je van reizen houdt moet je zeker Colombia eens bezoeken! 😉

      Like

  2. oh, dat van dat koken wist ik niet… de lage luchtdruk al wel eens ervaren. in tibet een klein beetje en in ethiopie flink last van hoogteziekte gehad (inderdaad… meteen de eerste dag op hoogte aan een trekking begonnen). gaaf trouwens dat je daar zit! vakantie? werk? liefde?

    Liked by 1 persoon

    • Ja Tibet is nog hoger als je aankomt in Lhasa. Dat is eigenlijk de hoogste hoofdstad ter wereld, alleen is Tibet (nog) niet onafhankelijk. Lijkt me heel mooi daar trouwens. Staat nog op mijn lijstje! 🙂

      Like

  3. Wauw, kijk van de hoogten wist ik wel, nog met ouderwetse aardrijkskunde geleerd, vond ik erg interessant altijd. Zelf in de Zwitserse en Oostenrijkse alpen geweest, maar dat is niet zoals jij het beschrijft. Van het koken dus nooit eerder gehoord of gezien, en dat met al die reisprogramma’s en ja ook in Bogota, en dat vertellen ze dan weer niet!

    En hoe zit het eigenlijk andersom? Als men nooit ergens anders is geweest dan op die hoogte en dan naar ons land zouden komen? Voelt dat dan ook anders, hmmmmmm ik denk even hardop 😉

    Liked by 1 persoon

    • Haha ja hel bijzonder dat koken. Als je van de grote hoogte naar Nederland gaat dan is heb je (tijdelijk) een beter uithoudingsvermogen. Daarom trainen ook veel topsporters op grote hoogten voor een wedstrijd 🙂

      Liked by 1 persoon

      • Ah ja natuurlijk! Logisch ook weer natuurlijk, je draait het proces om dan. Dank, ik heb dyscalculie ook, dus sommige dingen moet ik echt over nadenken 😉

        Liked by 1 persoon

  4. Goh, dat van eten koken zou ik nooit hebben gedacht! Al dat andere wist ik wel of had ik kunnen bedenken maar dat het gevolgen zou hebben voor eten koken, is compleet nieuw voor me…

    Liked by 1 persoon

    • Daar kwam ik zelf ook pas achter toen ik mijn ei ging pellen en deze nog lang niet eetbaar bleek te zijn en ik maar niet snapte waarom die broccoli maar niet har werd haha.

      Like

  5. Dag Sabine,
    Via onze dochter, die ook is geëmigreerd naar Bogotá, kreeg ik het adres van je blog. Wij zijn inmiddels 2x in Bogotá op bezoek geweest en gaan in juni weer. Heel herkenbaar wat je allemaal schrijft. En leuk geschreven ook, mooie foto’s, je hebt al heel wat meer gezien dan wij. Ik ga ook proberen de sites te vinden die je tipt om Spaans te leren, lijkt me leuk.
    Veel geluk in Bogotá!!

    Liked by 1 persoon

    • Bedankt voor jullie reactie! Ik heb toevallig net Esther gesproken 🙂 Mijn ouders komen eind april naar Colombia, voor de eerste keer! Ik hoorde van Esther dat jullie een goede ervaring hadden. Ik hoop mijn ouders ook!
      De app (of website) om makkelijk Spaans te leren heet DuoLingo: https://en.duolingo.com/. Mijn moeder is er ook mee bezig en kent inmiddels al aardig wat woordjes en zinnetjes. Succes!

      Like

  6. Leuk Sabine! Die hoogte merkte ik vooral toen ik 6 weken zwanger (dus echt nét) aankwam op het vliegveld… ik stond te puffen alsof ik net 10 km had hard gelopen! Een heel gekke ervaring…en ja, ik merkte ook al dat eieren na 7 minuten nog lang niet hard zijn, had eigenlijk nog niet bedacht waarom… sperziebonen doen er ook eindeloos over!

    Liked by 1 persoon

    • Hihi ja die groente… ik kook regelmatig broccoli wat zo ontzettend lang duurt voor dat dat een beetje gaar begint te worden 🙂

      Like

    • Bedankt! 🙂 Colombia varieert erg in hoogte. Het hoogste punt is een bergtop van ongeveer 5700 meter. Maar er is ook een grote kustlijn waar alles op zeeniveau ligt. In de binnenlanden variëren de hoogtes het meest tussen 500 en 2000 meter. En hoe lager je komt hoe warmer het wordt. Zo kun je vanaf Bogotá 2 uur rijden en zomaar op 1500 meter hoogte in 30 graden terechtkomen.

      Like

Reacties zijn gesloten.