Klik hier om het bericht ‘Mijn Colombiaanse rijbewijs’ te lezen!

38 thoughts on “Klik hier om het bericht ‘Mijn Colombiaanse rijbewijs’ te lezen!

  1. Haha dit is echt te grappig.. Je krijgt ze dus echt met een pakje boter, altijd al afgevraagd! Rijden in het centrum van Amsterdam vond ik al een drama maar toen ik eenmaal zag hoe hoe het er in Bogota er aan toe ging kreeg ik het pas echt warm, my god!(Niet zelf gereden in Colombia) Dat met die vinger afdrukken is gewoon te grappig. 24 jaar geleden toen mijn ouder mijn zus en mij adopteerde wilde ze ook onze vinger afdrukken. Mijn moeder dacht in eerste instantie dat het een grapje was want hoe neem je vingerafdrukken van een baby van 8 maanden.. Nope, ze waren bloedserieus! Grappig om te lezen dat dat dus nog steeds niet verandert is! πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • πŸ˜€ haha grappig: ik durfde nooit in Amsterdam te rijden! Echt nooit gedaan dus ook Haha. Hier is het veel erger dan in Amsterdam bleek later πŸ˜‰
      Ja die vingerafdrukken willen ze echt overal. Ook toen ik een bankpas ging aanvragen bijvoorbeeld. Grappig dat jullie dat ook moesten. Ik heb je blog bekeken en je hebt echt een bijzonder verhaal! Je bent al de tweede blogger die is geadopteerd uit het land waar ik nu woon. Blijft toch een beetje een apart gevoel…

      Like

  2. ooh god wat een verhaal zeg haha. idd alleen het pakje boter mis ik in je verhaal πŸ˜‰ vind je het niet eng om te rijden als iedereen maar wat doet in het verkeer?

    ik zag net ineens dat je al een behoorlijke tijd geleden een berichtje had achter gelaten op mijn site. nog bedankt daarvoor! leuk dat jij ook je hart achterna bent gegaan naar een ander land.
    Xdiana.

    Liked by 1 persoon

  3. Het verklaart inderdaad je eerdere verhalen over de verkeerschaos. Met jouw rij-ervaring in Nederland kun je in elk geval het goede voorbeeld geven.

    Liked by 1 persoon

    • Haha ja dat zou je denken :p Helaas kom je hier niet ver in het verkeer op de nette manier πŸ˜‰

      Like

  4. Wat vreemd! Vroeger was het in belgie ook zo geloof ik, toen kon je gewoon je rijbewijs gaan afhalen. Geldt dat voor de Colombianen ook? Of moeten zij wel een test afleggen?

    Liked by 1 persoon

    • Officieel moeten Colombianen wel rijlessen nemen, maar hoe dit precies wordt nageleefd weet ik niet. Mijn vriend bijvoorbeeld heeft ook gewoon zijn rijbewijs gekocht zonder een examen hoeven te doen πŸ™‚

      Liked by 1 persoon

  5. Is allemaal een stuk goedkoper dan hier hahaha.. Jeetje wat een verhaal. Maarre.. doen ze nog aan auto-verzekeringen ofzo of is dat een hele naΓ―eve vraag πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Ja ze hebben hier net als in NL gewoon autoverzekeringen. Is volgens mij best goed geregeld zelfs. Dat valt dan dus weer mee πŸ˜‰

      Like

  6. Die medische controle is overigens echt hilarisch. Moet je over een lijntje lopen, een intelligentie test doen (dat was bij mij meer een test van de spaanse taal, en dus redde ik het niet binnen de tijd), bloeddruk meten, kijken of ik mijn benen goed kon strekken.. ik snap echt niet waarom. Kijk, dat je goed moet kunnen zien en horen kan ik nog begrijpen. Dat horen vooral hier met al dat getoeter…. maar als je een hoge bloeddruk hebt zou je niet kunnen rijden of zo??? En over een lijntje lopen… dat doen ze toch als ze denken dat je onder invloed van alcohol of drugs bent? Maar voor een medische test voor je rijbewijs?????

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha wat grappig! Dat heb ik dus niet hoeven doen! Nooit over een lijntje hoeven lopen en nooit een intelligentietest gedaan! Echt hilarisch dit πŸ˜€

      Like

  7. Haha! En het meest gekke is dat het bij mij heel anders ging. Ik heb nog nooit ergens mijn vingerafdrukken hoeven registreren, nooit bij notaris geweest, maar ze zijn wΓ©l geregistreerd… want ze herkennen mij aan de vingerafdrukken. Ik kreeg een hele serie vragen waar je op moet letten als je in een auto stapt (dat er 3 reparatiesleutels in moeten liggen (maakt niet uit welke maat…), een up to date brandblusser, een gevarendriehoek etc) Ik moest wΓ©l afrijden, waarbij ik als commentaar kreeg “zoals de meeste buitenlanders een buitengewoon beschaafde en beleefde bestuurder”. Ben alleen bang dat dat beschaafde en beleefde in Bogota afgeleerd moet, anders kom ik die stad nooit door…
    Voorrangsregels zijn hier heel makkelijk Sabine: de grootste autoΒ΄s hebben voorrang en verder de carreras op de calles. Ik weet alleen bijna nooit of ik nu op een calle of carrera zit dus dat schiet ook niet op.
    Haha… grappig he die avonturen…

    Liked by 1 persoon

    • Ja haha prachtig die verschillen! Echt te bizar voor woorden eigenlijk :p Ik kijk altijd naar de stopborden in de andere straten of ik voorrang heb. Zo heeft Jimmy me het geleerd haha. Handige tip van de calles en carreras. Wist ik dus nog niet! Ik weet ook nooit waar ik zit dus hou het maar bij achterkanten van stopborden spotten haha.

      Like

  8. Het is een wonderlijk verhaal! Maar Sabine scheurt met gemak door de grote chaotische stad en door de bergen. Geen probleem!
    Ik kan het bevestigen, want ik was er bij!
    En verkeersborden …….. wat zijn dat? 😁

    Liked by 1 persoon

  9. Wat een verhaal zeg, gelukkig kan je wΓ©l rijden maar die verkeersregelen kennen lijkt me ook wel handig. Grappig dat het allemaal zo verloopt! Hopelijk went het snel daar rijden!

    Liked by 1 persoon

    • πŸ™‚ verkeersregels zijn ongeveer hetzelfde behalve wat verkeersborden. Ze worden hier alleen aan hun laars gelapt πŸ˜‰ Aan het verkeer ben ik vrij snel gewend geraakt. Mijn ouders nog niet trouwens Haha. Doodeng vinden ze het soms bij mij in de auto πŸ˜›

      Like

    • Hahaha die vindt het al veel te eng om als passagier in de auto te zitten, laar staan om zelf te rijden 😜

      Like

  10. Of ze zijn heel goed van vertrouwen, of er heerst wel een hele mellow cultuur. πŸ™‚ Ik wou dat ik vroeger zo mijn rijbewijs kon halen… ipv 3x afrijden.

    Liked by 1 persoon

    • Ja dat wenste ik ook vroeger. Wat een toestanden hier. Heb zelfs staatsexamen moeten doen. Hier zijn ze inderdaad heel goed van vertrouwen, overal eigenlijk. Best mooi, maar misschien niet altijd handig πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  11. whahahahahaha met andere woorden, ik heb mijn rijbewijs niet, als ik even wat tijd uittrek en bij jou komt logeren dan kom ik MET een rijbewijs thuis πŸ˜›

    X

    Liked by 1 persoon

    • Hahaha wie weet ja! Je hebt er wel een Colombiaanse ID kaart voor nodig ben ik bang. Dus eerst een Colombiaan aan de haak slaan πŸ˜›

      Liked by 1 persoon

  12. Ik begin er niet aan. Ik rij met mijn NL-rijbewijs (en een internationaal rijbewijs) en als de politie er over zeurt, zeur ik gewoon terug. Tot nu heb ik er me kunnen uitlullen.

    Liked by 1 persoon

    • Haha dat dacht ik eerst ook. Maar na 3 maanden is dat hier echt niet meer voldoende zegt men. Bij een controle zal het wel gaan denk Ik, maar als ik een ongeluk krijg wil ik geen problemen met de verzekering. En aangezien dit zo makkelijk te regelen was… haha

      Like

  13. Proficiat met jouw nieuwe rijbewijs! LoL
    Valt het dan wat mee met de verkeersregels, is het wat te vergelijken met Nederland of heb je er toch even een boekje moet bijnemen?

    Liked by 1 persoon

    • Bedankt! πŸ˜€ Verkeersregels zijn min of meer dezelfde als in NL, alleen hier houdt niemand zich eraan. Het duurde wel even trouwens voordat ik doorhad hoe je hier kunt zien of je voorrang hebt of niet. Want veel verkeersborden die we in NL kennen hebben ze hier dan weer niet. En er zijn ook wat borden die ik zelf nog nooit gezien had. En boekje was op zich handig geweest πŸ˜‰

      Like

Reacties zijn gesloten.