Klik hier om het bericht ‘Vegetarische broccoli?’ te lezen!

22 thoughts on “Klik hier om het bericht ‘Vegetarische broccoli?’ te lezen!

  1. Mooi verhaal. Inderdaad de groente flink zouten en dan even laten staan. Deden wij vroeger ook met verse sla van het land of bloemkool. En dan flink afspoelen.

    Liked by 1 persoon

  2. Een smakelijk verhaal en een smakelijke foto. De beestjes die er na het koken nog in zaten waren in ieder geval vers. Bedorven vlees is tenslotte ook maar niks. Ze hebben waarschijnlijk alleen maar extra voedingsstoffen opgeleverd en dat is alleen maar goed. Is broccoli daarom een van de gezondste groenten?

    Liked by 1 persoon

    • Bedankt ๐Ÿ™‚ Je hebt ook helemaal gelijk: vers is altijd beter. Haha broccoli het gezondste door het verse vlees ๐Ÿ˜› ? Zou zomaar kunnen ๐Ÿ˜‰

      Like

  3. Het is duidelijk dat jij nooit een moestuin in de familie hebt gehad, hahahahaha Want alle groenten moet je dan heel goed doornemen, vooral sla, kool en nog meer ongein, andijvie, dat soort gewassen om te zien of er geen wormpjes tussen zitten.

    En ook hier, tref je het nog weleens aan hoor. Wist je dat in potten en blikken ook vaak een wormpje kan zitten hier? Dat mag ook wettelijk gezien, ja dat heb ik al eens mee gemaakt, vandaar dat ik liever geen pot of blik eet… want dan liever een vers wormpje wat ik zelf kan wegsnijden/halen dan te weten dat het al meegekookt in een pot zit… LOL

    X

    Liked by 1 persoon

    • Ohjee is het zo duidelijk haha ๐Ÿ™‚ Mijn opa had wel een mega grote moestuin met heel veel groente, maar dit heb ik niet meegekregen haha.
      Ik wist trouwens รฉcht niet dat er ook beestjes in die potjes kunnen zitten. Dat ga ik dus nooit meer kopen hahaha ๐Ÿ˜‰

      Liked by 1 persoon

  4. Geniaal verhaaltje! Ik zou inderdaad ook niet heel blij worden van groene wormpjes tussen de broccoli >.< Ik ben benieuwd hoe ik het als vegetariรซr ga redden als ik na de zomervakantie richting Colombia ga!

    Liked by 1 persoon

    • Bedankt ๐Ÿ˜€ Mij lukt het wel aardig hoor. Neem deze tip mee: als je vraagt voor vegetartisch eten (bijvoorbeeld: sin carne), dan kan het zomaar zijn dat je toch kip krijgt. Je moet dus heel erg duidelijk maken wat je niet wilt, dus gรฉรฉn vlees, gรฉรฉn vis รฉn gรฉรฉn kip ๐Ÿ˜‰ Veel Colombianen weten niet goed wat vegetarisch eigenlijk inhoudt ๐Ÿ™‚

      Like

  5. Maak wel eens deze, misschien een tip want ’t is heerlijk! Maar dat is alleen lekker met รฉcht verse broccoli, die dus niet al een week ligt te ontbinden in de supermarkt: http://www.foodnetwork.com/recipes/ina-garten/parmesan-roasted-broccoli-recipe.html Dan wordt ie namelijk veel te droog in de oven…

    Als je je groenten voor gebruik een tijdje in water met bakingsoda legt komen al die beestjes er ook als vanzelf uit. Daarna even afspoelen en dan heb je echt vegetarische groenten ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  6. Haha, een heerlijk recept met of zonder ‘vlees’!
    Zondag nog gemaakt. Ook als er plastiek omheen zit kan er nog een wormpje tussen zitten hoor. Misschien even in het zoute water zetten dan komen ze vanzelf bovendrijven. De niet vegetariรซrs kunnen ze dan alsnog opbakken! ๐Ÿ˜‰Daarna wel goed spoelen om al het zout weer kwijt te raken!
    Xxx mam

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.